Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1

  1. #1
    Süper Moderatör
    Üyelik tarihi
    Aug 2012
    Mesajlar
    142
    Tecrübe Puanı
    3

    Proteinler

    Proteinler, canlıların sudan sonra en çok ihtiyaç duyduğu moleküllerdir. Vücutta başlıca görevleri; yapılarını oluşturdukları enzimler sebebiyle biyolojik olayları yürütmek, hormonların yapısına katıldıkları için düzenleyici olarak görev almak (kan şekerini ayarlayan insülin, protein yapılıdır.), hastalıklara karşı vücudu koruyan interferonların yapısına katılmak, kas kasılmasını ve kasların beslenmesi sağlamaktır.

    Kasların kasılmasında ve gelişmesinde en önemli bileşenler olan proteinler, vücuda alınan düzenli gıdalarla temin edilirler ve vücutta depolanamazlar. Yeterli miktarda protein tüketilmezse ortaya çıkan protein eksikliği sonucu, vücut kendi yapısındaki proteinleri tüketmeye başlar. Bu durumda antrenmanlar ne kadar uzun süreli ve ağır olursa olsun kas gelişimi mümkün olmaz; aksine kas hacmi azalır. Kas gelişimi konusunda en önemli nokta, ihtiyaç duyulan miktar ve kalitede proteini vücuda almaktır.

    Spor yapan kişilerle, yapmayan kişilerin protein ihtiyacı aynı değildir. Spor yapmayan kişilerin ihtiyacı, vücut ağırlıklarının 1 ile çarpılmasıyla bulunur. Örneğin spor yapmayan ve 75 kg olan bir kişinin günlük protein ihtiyacı 75 gramdır. Ancak spor yapan özellikle de vücut geliştirmeyle uğraşan sporcuların protein ihtiyacı ise antrenman seviyelerine göre değişiklik göstermektedir. Aşağıdaki tablo vücut geliştirme sporuyla ilgilenen kişilerin ortalama günlük protein ihtiyaçlarını belirlemeleri için gerekli katsayıları göstermektedir:

    Antrenman Süreci Katsayı
    0-4 ay 1.2 - 1.4
    4-8 ay 1.4 - 1.6
    8-12 ay 1.6 -1.8
    12-18 ay 1.8 – 2
    18-24 ay 2.2 - 2.4

    Siz de antrenmanlarınıza aralıksız devam ettiğiniz süreye ait katsayıyı, ağırlığınızla çarparak günlük ortalama protein ihtiyacınızı hesaplayabilir, tükettiğiniz kırmızı et, beyaz et, balık, yumurta ve peynir miktarını arttırarak, protein ihtiyacınızı gıdalar yoluyla karşılama oranınızı arttırabilirsiniz.
    Antrenman yapan bireylerin antrenman süreçleri uzadıkça, ihtiyaç duyduğu protein miktar ve kalitesi artar. Birey ihtiyacı olan protein miktarını tükettiği gıdalardan karşılayabildiği sürece takviye proteine ihtiyaç duymaz. Artan protein ihtiyacını gıdalardan karşılayamamaya başladığı süreçte protein tozları devreye girer ancak ihtiyaç duyulandan fazla tüketildiğinde yağlanmaya sebep olduğu için, günlük protein ihtiyacı hesaplanmalı, eksik kalan kısmı protein tozu tüketilerek tamamlanmalıdır.
    Konu Crunch tarafından (12-03-2012 Saat 03:45 PM ) değiştirilmiştir.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

SEO by vBSEO 3.6.0 RC 2